Jak to jest z robieniem zakupów? Mają wpływ na nas te wszystkie działania marketingowe, czy nie? Co o tym wiemy?

przez | 6 lutego 2024
Lista koniecznych produktów z pewnością będzie się sprawdzać w przypadku zakupów spożywczych, gdyż pozwala uniknąć jałowego krążenia po sklepie. Jednakowoż przy okazji kupowania ubrań czy książek lista nie jest już taka niezastąpiona. Czemu? Po prostu, takie produkty nie zakupujemy przeważnie w takiej liczbie, jak produkty spożywcze. Także robienie zapasów nie będzie oczywistym synonimem mądrego kupowania.

Zakupy

Źródło: http://pixabay.com/
Powinniśmy pamiętać, iż produkty mają określoną datę przydatności, a poza tym ich zbyt duże zapasy mogą zabierać zbyt wiele miejsca. Z różnorodnych badań wynika, iż wiele Polek korzysta z okazji, robiąc zakupy podczas wyprzedaży w sklepach. I to w różnorodnych sytuacjach, lecz przede wszystkim w dużych galeriach, w większych miastach, jak zakupy w Krakowie.

Tego typu rozwiązanie nie musi jednakże oznaczać przemyślanego podejścia do zakupów, często okazuje się, iż wyprzedaże to bardzo dobrze przemyślany zabieg marketingowy, na jakim korzystają sklepy, nie klienci. Poznane już są przypadki przeklejania i podwyższania cen przed rozpoczęciem wyprzedaży, aby wywołać u kupujących efekt pozorowanych oszczędności i zachęcić do sięgnięcia po dany produkt, który podczas intensywnie reklamowanej obniżki kosztuje tyle, ile kosztowałby w normalnej sprzedaży – www.

Innym sprytnym sposobem, który stosują sklepy w czasie wyprzedaży, są tak zwane merchandisingowe taktyki. Produkty w promocyjnych cenach są zlokalizowane w przestrzeni sklepów w ten sposób, ażeby nie tworzyły jednej wyspy z superofertą, lecz by były ułożone w różnych częściach sklepu. Istnieje banalna zasada, a polega ona na tym, że w im więcej miejsc klient zajrzy, tym więcej produktów zobaczy. To oznacza, że więcej zakupi – polecamy ceneolokalnie.pl.

Różnorodne badania ukazują też, że Polacy przez mądre dokonywanie zakupów rozumieją kupowanie tylko tego, co jest im w danej chwili niezbędne. Wiele osób więc zwraca uwagę, że inteligencja zakupowa objawia się w wybieraniu lepszej jakości produktów, nawet, jeżeli więcej kosztują. Wielu także jest zdania, iż mądre kupowanie wiąże się z dokonaniem wyboru najlepszej jakości oferty i jednoczesnym zwracaniem uwagi na ich cenę.

Tutaj znajdziesz fascynujące informacje na prezentowany temat, więc jeśli to zagadnienie jest dla Ciebie intrygujące, to wejdź na odsyłacz do witryny.

Ważne też jest przekonanie, iż kupowanie najbardziej tanich produktów wpisuje się w koncepcję smart shoppingu. To dobry znak, gdyż „tanie”, wcale nie musi oznaczać „dobre”. Niska jakość niedrogich artykułów zmusza często klientów do ponownego dokonania zakupu i w rezultacie, do ponownego wydania swoich oszczędności.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*